tirsdag 15. april 2014

Test

Tester bloggen før sesongstart. Håper det blir kort på åpningsdøgnet i Målselv.

lørdag 20. juli 2013

Endelig satt den!!!

Endelig fikk jeg min første laks på 2 år. Fjoråret ble det ikke fisket pga ryggoperasjon så denne smakte ekstra godt. Hadde bare fisket 1time og 30 minutter da laksen bestemte seg for å bite på kroken. Fangsten ble tatt på min "hemmelige" plass i Målselva kl 20.30 i kveld. Vekta stoppet på 8,1 kg. Denne føltes ekstra godt å få på land!!

fredag 19. juli 2013

Stig jakter storlaksen

Stig prøver seg på storlaksen i Målselva. Gressholmen på andre siden:-)

Gjelsten med laks i Målselva

Vi traff Bjørn Rune Gjelsten da vi hadde Teammøte i Målselva. Her stilte han velvillig opp for en liten fotoshoot:-)
Vi pratet mye med han om fiske og mye annet,et meget hyggelig møte med en jordnær og flott fyr!

Bjørn med Målselvlaks

Vårt årlige Teammøte i Rentokil ble denne gang arrangert i Målselv. Tilstede var jeg,Stig Sandeide og Bjørn Arntzen. Vi hadde fiskekort på kveldsøkta tirsdag 16.07. Det ble en fin laks på Bjørn som veide 5,4kg. Dette ga mersmak,en fantastisk flott tur sammens med gode venner og kolleger. Vi kommer tilbake neste år,garantert!!!

tirsdag 18. desember 2012

Saltdalselva Desember 2012

Hit dro vi med campingvogn hvert eneste år i barndommen,tror siste tur var i 1984. Har mange gode minner fra Saltdalselva på Rognan. Satser på en tur hit å fiske til sommeren. Tenk at enkelte kjørte over denne hengebrua med bil før i tiden. Den gynget jo selv til fots:-)

søndag 17. juni 2012

Årets første tur til Målselv i morgen

Så var ventetiden snart over for min del. I morgen tidlig kl 06.00 tar jeg årets første fisketur. Det ble tatt noen lakser på åpninga så det er ihvertfall laks i elva. Gleder meg masse. Får flere muligheter dagen etterpå,da blir det Beiarn et par dager. Endelig er sesongen i gang igjen.

tirsdag 2. august 2011

I nærkontakt med Målselvfossen

Bilder av Målselvfossen tatt 31.juli med Nokia N8. Har også brukt N8 på øvrige innlegg i år.

tirsdag 26. juli 2011

Laks 6,1kg på hjemmelakkert sluk

Fikk meg en laks i Målselva på 6,1kg ca kl 23.30 i går kveld (dvs for under 2timer siden). Og den beit på en blank sluk som jeg hadde lakkert hjemme med litt rød metall-lakk. Takk til fotograf og landingshjelp Tom A. Jensen.

fredag 22. juli 2011

På tide med et blogginnlegg

Sesongen er godt i gang og vel halveis kan man vel si. Har ikke vært like aktiv med bloggen i år som i fjor. Dette bla fordi jeg heller velger å skrive om turer med fangst istedet for alle bomturer. Har ikke vært på så mange turer heller. Men årets høydepunkt så langt er denne laksen på 8,2kg som jeg fikk i Målselv 14.juli. Laksen fikk jeg på en sluk jeg aldri har hatt før og heller aldri hørt om. Fikk kjøpe den av en hyggelig kar som jeg kom i prat med samme dagen. Det skal også nevnes at jeg mistet en fin laks på 3.kastet med sluken. Og ikke mange kastene senere så fikk jeg denne på 8,2kg. Jeg hadde fisket 4 timer i strekk uten napp før jeg satte på nysluken. Så kan man jo lure på om det er slukens skyld eller tilfeldigheter som gjorde at laksen beit på akkurat denne? Jeg har ialle fall bestillt meg noen ekstra for å være sikker. Han jeg kjøpte sluken av produserer dem forøvrig selv,og han produserer KUN 500 stk i året. Gå inn på hjemmesiden hans for info og historien om sluken,adressen er "www.bjarnehuseklepp.com". Til slutt vil jeg bare si,takk for at du presenterte en ny favorittsluk til meg Bjarne Huseklepp:))

fredag 3. juni 2011

Håving av Laks i Bjøra

Synes dette bildet fra Bjøra var flott. Man trenger ikke si så mye mer. Kjekt med mobilkamera på tur:) Det har man ihvertfall med seg....

lørdag 14. mai 2011

LAKSESESONGEN 2011 ER I GANG 15.MAI

Om kun 20 minutter går startskuddet for laksesesongen i enkelt elver, deriblant Bjøra og Stordalselva. Dette har vi ventet på i lange tider. Spenningen er som vanlig stor og det er også forventningene. Jeg for min del må nok vente 1mnd til på og sesongåpne,men til gjengjeld skal jeg fiske åpningsøkten i Målselva. Uka etter skal Beiarn prøves for første gang,det ser jeg frem til.
Da ønsker jeg alle en god sesong med flotte opplevelser og mange fisker.
Skitt Fiske!!

tirsdag 17. august 2010

Årets siste tur under Målselvfossen

Da har jeg og Bjørn hatt en siste tur i kortsonen under Målselvfossen. Det startet bra da Bjørn fikk på en laks ganske tidlig på ettermiddagen. Den slapp dessverre etter kort tid. Helt på tampen i mørket plasket det en laks 10meter utfor beina mine. Kastet ut og hadde et lite tilslag ,men mer ble det ikke. Så får vi se om det blir en aller siste tur til Rundhaug før det er stopp der også den 26.august.

søndag 8. august 2010

Rundhaug Sone B 7. og 8.august

Jeg og Bjørn har vært på Rundhaug og fisket 7. og 8.august. Turen var meget bra,men laksen ble igjen i elva. Vi bodde på 1.klasse,dvs i lavvo. Sjekk den tåka vi hadde på morgenen i dag,nesten ikke mulig å se motsatt elvebredde. Men utpå dagen ble det et nydelig vær. Får håpe det ikke blir så lenge til neste tur.

tirsdag 27. juli 2010

Storlaks på Rundhaug

Jens Chr Opdahl fikk denne flotte 9-kilos laksen på Rundhaug 26.juli. Det var på flua den lot seg friste i 7- tiden på morgenen. Gratulerer med flott laks.

onsdag 21. juli 2010

Rundhaug 20.-21.juli

Da var man hjemme igjen etter 2 flotte dager med laksefiske på Rundhaug. Der bodde vi i lavvo på ekte villmarksvis. Det ble ingen laks på oss denne gang men vi har likavel storkosa oss. Håper vi rekker flere turer hit før sesongen er over. Takk for turen gutter!!!

torsdag 8. juli 2010

Følg FiskeSladder på Facebook

Nå kan du følge FiskeSladder på Facebook. Bli tilhenger for å få info om status på fisketuren og når nye innlegg legges ut på bloggen. Her kan alle dele sine fiskehistorier og laste opp bilder fra turen. Klikk på Facebook-logoen til høyre for å gå til FiskeSladders Facebookside.. Der trykker du "liker" og da er du registrert.

onsdag 7. juli 2010

Mobiltips på fisketuren

Det finnes mange gode tips for bruk av mobiltelefon både i bilen og på fjellet. Jeg har et veldig bra tips for bruk av mobilen på fisketur. Og tipset er: "ikke besvar innkommende anrop før du har sveivet inn redskapen"! Det fikk jeg erfare i Målselva i formiddag. Hadde fisket ca 4 timer uten napp,da har man ikke den helt store trua heller. Akkurat i det jeg kaster ut så ringer telefonen. Og den besvarte jeg selvsagt mens jeg stod og holdt sluken uti strømmen. Plutselig rykker det kraftig i stanga. Jeg er da så ukonsentrert at jeg får ikke gitt ordentlig tilslag heller. Jeg er snar og sier at jeg har fisk på kroken og må avslutte samtalen. I det jeg legger telefonen tilbake i lomma,så gjør laksen et lite kromspring i overflata. Og borte var den. Sånn kan det gå når man ikke er 100% fokusert når man fisker. Kanskje det aller beste tipset er å la telefonen være lydløs eller la den ligge igjen i bilen. Det ble iallefall en artig historie av det,vel og merke i ettertid.

mandag 5. juli 2010

Laks 6,5kg på 2.kast

Flott start på ettermiddagen. Laks på 6,5kg på andre kastet. For en herlig fight det ble,fisken gikk ut 150meter,da var det bare å løpe etter. Den satt godt,hadde slukt "godsluken". Nå blir det en kaffetår på elvebredden. Litt senere på ettermiddagen var jeg borti 2 lakser til,men de slapp ganske fort. Martine var med meg i dag også,kjempekoselig tur med verdens beste turkamerat. Artig at det ble fisk når ho var med. Bildet er forøvrig tatt av Martine. Fint å ha egen fotograf med seg på tur.