onsdag 7. juli 2010

Mobiltips på fisketuren

Det finnes mange gode tips for bruk av mobiltelefon både i bilen og på fjellet. Jeg har et veldig bra tips for bruk av mobilen på fisketur. Og tipset er: "ikke besvar innkommende anrop før du har sveivet inn redskapen"! Det fikk jeg erfare i Målselva i formiddag. Hadde fisket ca 4 timer uten napp,da har man ikke den helt store trua heller. Akkurat i det jeg kaster ut så ringer telefonen. Og den besvarte jeg selvsagt mens jeg stod og holdt sluken uti strømmen. Plutselig rykker det kraftig i stanga. Jeg er da så ukonsentrert at jeg får ikke gitt ordentlig tilslag heller. Jeg er snar og sier at jeg har fisk på kroken og må avslutte samtalen. I det jeg legger telefonen tilbake i lomma,så gjør laksen et lite kromspring i overflata. Og borte var den. Sånn kan det gå når man ikke er 100% fokusert når man fisker. Kanskje det aller beste tipset er å la telefonen være lydløs eller la den ligge igjen i bilen. Det ble iallefall en artig historie av det,vel og merke i ettertid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar